Bobsportcampagneteam op bezoek bij Targos BEVO

woensdag 7 juni 2017

Op 3 september 2016 stond het Bobsport-campagneteam weer klaar bij een nieuwe wedstrijd. Ditmaal bezocht het team Handbalvereniging Targos BEVO Panningen. Ongeveer 350 supporters stonden langs de zijlijn en zaten in de banken voor de wedstrijd Targos BEVO – Hurry Up.

Targos BEVO is zich er van bewust dat veel sporters en supporters met de auto naar huis gaan. Eveliene Geraeds (Bestuurder H.C.Targos BEVO) vindt dat sportiviteit niet alleen op het veld hoort, maar uiteraard ook ernaast. Daar hoort ook verstandig alcoholgebruik bij, en een campagne zoals Bobsport maakt mensen weer even bewust.

Binnen een hechte club is het goed dat er af en toe een buitenstaander het hoe en wat komt vertellen

Uit landelijk onderzoek blijkt dat één op de tien kantinebezoekers die als automobilist de kantine verlaat een te hoog alcoholpromille in zijn bloed heeft. De kantine van BEVO draait geheel op vrijwilligers en ze zijn geïnstrueerd er op te letten als er iemand te veel alcohol drinkt hij/zij niet als bestuurder met de auto naar huis gaat. In de kantine is alcoholvrij bier beschikbaar voor degenen die toch een gezellig biertje mee willen drinken. Natuurlijk blijft het lastig voor de vrijwilligers van BEVO, je weet natuurlijk niet van iedereen wie met auto is en wie niet.

De Bobsportcampagne maakt de bezoekers weer even bewust van de gevaren van het rijden onder invloed. “Vooral binnen een hechte club zoals de BEVO is het goed dat er af en toe een buitenstaander het hoe en wat komt vertellen,” zegt bestuurder Eveliene Gereads.

Sinds vele jaren is de Bobcampagne landelijk actief en inmiddels een begrip geworden. Uit onderzoek is echter gebleken dat één op de tien bestuurders die vertrekt uit de sportkantine teveel gedronken heeft en dat het percentage zware drinkers licht is toegenomen sinds 2011. De campagne Bobsport is daarom sinds 2015 actief in Limburg en maakt mensen met het campagneteam tijdens wedstrijden bewust van de gevaren van rijden onder invloed. Onder het motto ‘Scoor eerst een Bob’, spoort de campagne bezoekers van sportkantines aan alcoholvrij te rijden en met elkaar af te spreken wie als de Bob zijn sportvrienden veilig naar huis brengt.

Samen scoren